 |
Wielogłos Wielogłos. Krystyna Miłobędzka w recenzjach, szkicach, rozmowach to książka, która została pomyślana jako dokument ukazujący zapis
recepcji twórczości jednej z najwybitniejszych współczesnych poetek.
Dotychczasowe rozproszenie tych materiałów sprawiło, że większość
pozostawała nie tylko trudno dostępna, ale wręcz nieznana. Publikacja,
która gromadzi teksty od momentu debiutu poetki, aż do chwili obecnej,
składa się z czterech głównych działów tematycznych – recenzji tomów,
szkiców krytycznych, prac o teatrze oraz rozmów. Uzupełnieniem książki
jest kalendarium, bibliograficzny wykaz publikacji, a także płyta, na
której znalazł się jubileuszowy wieczór autorski Krystyny Miłobędzkiej. Archiwum / Szkice Rozmowy |
|
 |
Gdzie baba siała mak Gdzie baba siała mak zbiera wszystkie scenariusze teatralne i gry słowne dla teatru Krystyny Miłobędzkiej, w tym niewystawiane dotąd Głosy. Autorka doskonale wykorzystuje tu potencjał zabawy: jej zmienność, a także zapamiętanie się w grze i twórczość uczestników. Scenariusze zachęcają do współudziału: do współmówienia i współgrania – są zapisem możliwości teatralnych ukrytych w języku i przedmiotach. Archiwum / Teatr |
|
 |
dwanaście wierszy w kolorze Niezwykła w pomyśle i projekcie publikacja – zbiór dwunastu kart z wierszami, ułożonych i zamkniętych w tekturowym pudełku. Świadectwo poetyckiego minimalizmu i poetyckiej wielkości. Opowieść o świecie i doświadczeniu życia sprowadzona do zaledwie kilku "potrzebnych słów". Autorem projektu graficznego jest Ryszard Bienert. Archiwum / Poezje |
|
 |
dwie rozmowy (Oak Park – Puszczykowo – Oak Park) Świadectwo przyjaźni, a także wzajemnej intelektualnej i literackiej fascynacji Tymoteusza Karpowicza oraz Andrzeja Falkiewicza i Krystyny Miłobędzkiej, z którymi autor Słojów zadrzewnych korespondował po wyjeździe z Polski. W tomie m.in. poza listami, obszernym esejem i wierszami znalazł się bogaty materiał ilustracyjny, w tym zdjęcia oraz reprodukcje korespondencji. Archiwum / Rozmowy |
|
 |
zbierane, gubione W książce zamieszczone zostały wszystkie teksty poetyckie Krystyny Miłobędzkiej opublikowane w cyklu Anaglify (1960) oraz tomach: Pokrewne (1970), Dom, pokarmy (1975), Wykaz treści (1984), Pamiętam (1992), Imiesłowy (2000), wszystkowiersze (2000), Po krzyku (2004, II wyd. 2005), gubione (2008). Archiwum / Dożynki |
|
 |
znikam jestem Zapis czterech wieczorów autorskich. Pełne namysłu i dbałości o szczegół komentarze do wierszy odsłaniają pracę nad tekstem i samą poetkę - jej poszukiwanie słów, poczucie niemocy, ograniczenia. Do książki dołączona jest płyta CD z nagraniem pierwszego wieczoru, klipami poetyckimi oraz zdjęciami autorki. Archiwum / Szkice |
|
 |
gubione Miłobędzka w gubionych pisze o języku, za pomocą języka, nie ufając językowi. Przy użyciu starych oraz wyświechtanych połączeń odkrywa i odczarowuje poetycką mowę. Archiwum / Poezje |
|
 |
W widnokręgu Odmieńca Według słów samej autorki, teksty składające się na tę książkę pisane były w ciągu czterdziestu lat, podczas których autorka szukała odpowiedzi na pytania, kim jest dziecko i czym jest teatr. O myśleniu, języku, początkach wyrażania siebie - w tomie W widnokręgu Odmieńca. Archiwum / Szkice |
|
![ebook Przesuwanka [arkusz]](http://file.poezjem.pl/mediabooks/Biuro_Literackie/covers/Przesuwanka_arkusz-1458053501750_300x300.png) |
Przesuwanka [arkusz] Słowa w Przesuwance poruszają się własnym rytmem: pulsują, puchną, "lilipucieją" po to, by eksplodować znaczeniem poza tekstem, w momencie, gdy lektura dobiega końca. Wydanie bibliofilskie. Archiwum / Wielki kanion |
|